Image
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
σχετικά με το ΠΜΣ
@επικοινωνία

Mon - Sat, 2020
8:00 AM – 6:30 PM
Mas Montagnette,
198 West 21th Street, NY

+1 843-853-1810
info@university.com

Follow Us Now
Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας - Κτίριο Α’ Προκάτ Παναγή Τσαλδάρη 1 69132 Κομοτηνή +30 2531039496 postgrad@sw.duth.gr

Θεανώ ΚαλλινικάκηΚαλωσόρισμα
μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών

Θεανώ Καλλινικάκη,
Καθηγήτρια Κοινωνικής Εργασίας ΔΠΘ
Διευθύντρια του ΠΜΣ

Με ιδιαίτερη χαρά σας καλωσορίζω στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) «Κοινωνική Εργασία στην Εκπαίδευση-Ένταξη Ετεροτήτων» του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης (ΔΠΘ). Όπως ήδη γνωρίζετε, τα ΠΜΣ συνιστούν ποιοτική και ποσοτική αναβάθμιση των βασικών σπουδών και προσφέρουν εξειδίκευση σε επιστημονικές περιοχές και σε εξειδικευμένα γνωστικά αντικείμενα, σύμφωνα με τις ανάγκες κάθε επιστήμης και της κοινωνίας στην οποία θεραπεύεται. Αντίστοιχα, τα ΠΜΣ της επιστήμης της Κοινωνικής Εργασίας, η οποία καλύπτει το εκτεταμένο, πολυδιάστατο, διαρκώς μεταβαλλόμενο πεδίο της κοινωνικής ζωής, στοχεύουν στην προαγωγή της γνώσης και στην ανάπτυξη της βασικής και εφαρμοσμένης έρευνας και τη συνεπαγόμενη εξέλιξη των παρεμβάσεών της για πρόληψη,  θεραπεία/αντιμετώπιση και αποκατάσταση στα πεδία ειδίκευσής της (κλινική υγεία, παραβατικότητα, παιδική προστασία, ψυχική υγεία, εξαρτήσεις, κ.ά.). Η ειδίκευση στις εφαρμογές και την έρευνα της Κοινωνικής Εργασίας στο πεδίο της Εκπαίδευσης, αυτό της Σχολικής Κοινωνικής Εργασίας, προηγήθηκε μαζί με εκείνη της Κλινικής λόγω της πρώιμης ενασχόλησης των κοινωνικών λειτουργών με τη
διαπαιδαγώγηση-κοινωνική ένταξη των φτωχών, των αποκλινόντων, των στερημένων δικαιωμάτων και των κοινωνικά αποκλεισμένων.

Η καθολική παραδοχή της αξίας της εκπαίδευσης, ως οχήματος και μονόδρομου φορέα της ατομικής, κοινωνικής και ευρύτερης ανάπτυξης, οδήγησε στην ανάπτυξη της παιδαγωγικής και τη μελέτη των διεργασιών τής μάθησης. Παράλληλα συνέβαλε και στην ανάδειξη της ανάγκης παρέμβασης στη συνάρθρωσή τους με κοινωνικούς, πολιτικούς, οικονομικούς και πολιτιστικούς παράγοντες, οι οποίοι άλλοτε δρουν ενθαρρυντικά και άλλοτε ως εμπόδιο. Αυτήν την παρέμβαση ανέλαβε η Σχολική Κοινωνική Εργασία, που σήμερα είναι επιτακτική λόγω της αλματώδους ανάπτυξης της υποχρεωτικής διά βίου μάθησης και της επιμόρφωσης, σε συνδυασμό με τη διεύρυνση των μορφών άτυπης εκπαίδευσης.

Επιπλέον, η πολυετής διάρκεια της ιδιότητας του μαθητή, η σύμπτωση της μαθητικής ζωής με τα πιο κρίσιμα στάδια ανάπτυξης των παιδιών, η επιρροή που δέχεται από πλήθος παραγόντων, όπως η εκπαιδευτική και κοινωνική πολιτική, ο πολιτισμός, οι παραδόσεις, τα έθιμα αλλά και η σύμφυσή της με την προοπτική εξέλιξής τους στο μέλλον, στην ενήλικη ζωή και με την εξέλιξη της κοινωνίας.

Τόσο η πρόσβαση και η εγγραφή-φοίτηση όσο και οι διεργασίες της μάθησης τέμνονται και συναρθρώνονται με τις συνθήκες ζωής των μαθητών και των οικογενειών τους, αλλά και με τις συνθήκες που επικρατούν και τους πόρους στην ευρύτερη κοινωνική πραγματικότητα.

Σήμερα, η Σχολική Κοινωνική Εργασία αποσκοπεί να συμβά-λει στην επιστημονική και παιδαγωγική θεμελίωση σχολικών μονάδων που εφαρμόζουν ευέλικτα, ανεκτικά, συνεργατικά, συμμετοχικά, συμπεριληπτικά και evidence based μοντέλα.

Μέθοδοι και μοντέλα παρέμβασης Σχολικής Κοινωνικής Εργασίας εντριφούν στη μοναδικότητα της σχέσης που αναπτύσσεται μεταξύ κάθε συμβαλλόμενου με το υποκείμενο που μαθαίνει, στις αμφοτερόπλευρες προσδοκίες, στις αντιξοότητες που προκύπτουν στη ζωή των οικογενειών τους από ποικίλες καταστάσεις ενδοοικογενειακών κρίσεων, απρόσμενες φυσικές καταστροφές ή από μείζονες κρίσεις, όπως η οικονομική-κοινωνική τού 2009 αλλά και η πανδημία Covid-19 του 2020. Οι απαιτούμενες εξειδικευμένες γνώσεις και δεξιότητες παρέμβασης και έρευνας αποτέλεσαν τον γνώμονα της διάρθρωσης του Προγράμματος Σπουδών του ΠΜΣ, η οποία επίσης αντανακλά τον διεπιστημονικό χαρακτήρα των σπουδών και των ειδικεύσεων της επιστήμης της Κοινωνικής Εργασίας.

H διδασκαλία εξειδικευμένων μαθημάτων και η ανάπτυξη των εργαστηριακών ασκήσεων ενισχύουν τις δεξιότητες εκτίμησης, παρέμβασης και αναστοχασμού, ενώ τα επαγγελματικά προσόντα ενισχύονται μέσω της απόκτησης νέων γνώσεων με έμφαση τις νέες τεχνολογίες.

Το Πρόγραμμα Σπουδών είναι δομημένο από διαλέξεις, εργασίες, παρουσιάσεις περιπτώσεων και εξειδικευμένη Πρακτική Άσκηση.

Η αξιοποίηση της ηλεκτρονικής τάξης (E-class) όλων των μαθημάτων και της Πρακτικής Άσκησης - Εποπτείας επιτρέπει τη συνεχή επικαιροποίηση του διδακτικού υλικού και την ανοικτή αμφίπλευρη ανατροφοδότηση.

Για την επιτυχή ολοκλήρωση των μεταπτυχιακών σπουδών είναι απαραίτητη η εκπόνηση ερευνητικής Διπλωματικής Εργασίας.

Οι διδάσκοντες στο ΠΜΣ, εκτός των μελών ΔΕΠ του Τμήματος και του Ιδρύματος, είναι μέλη ΔΕΠ άλλων ΑΕΙ της χώρας και προσκεκλημένα από Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια, Ακαδημαϊκοί Υπότροφοι, Ερευνητές, Διευθυντές Εκπαίδευσης και μονάδων εκπαίδευσης ποικίλων βαθμιδών, όλοι καταξιωμένοι επιστήμονες στα γνωστικά πεδία που θεραπεύει το ΠΜΣ. Στα εργαστήρια καλούνται πολύπειροι σχολικοί κοινωνικοί λειτουργοί, αλλά και εκπαιδευτικοί, μαθητές, φοιτητές, όλοι λήπτες παροχών Σχολικής Κοινωνικής Εργασίας.

Επίσης επιδιώκεται η σύμπραξη με Μεταπτυχιακά Προγράμματα Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων και Διακρατικά Erasmus-Mundus, όπως το διακρατικό "Master in advanced development of Social Work”, στο Summer School του οποίου συμβάλλονται ενεργά ομάδες μεταπτυχιακών φοιτητών.

Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές του ΠΜΣ έχουν πρόσβαση στο σύνολο των παροχών και των διευκολύνσεων που παρέχονται και στους προπτυχιακούς φοιτητές από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Οράκης, όπως η ηλεκτρονική γραμματειακή διεκπεραίωση αιτημάτων, το κοινόχρηστο δίκτυο Wi-Fi, η βιβλιοθήκη, τα εστιατόρια και κυλικεία, οι Δομές Συμβουλευτικής και Προσβασιμότητας, Φοιτητικής Μέριμνας, Απασχόλησης και Σταδιοδρομίας, Καινοτομίας-Επιχειρηματικότητας, αλλά και το Γραφείο Διασύνδεσης.

Επιπλέον, το ΠΜΣ «Κοινωνική Εργασία στην Εκπαίδευση-Έ-νταξη Ετεροτήτων» εντάσσεται στις διαδικασίες διαρκούς αξιολόγησης, βάσει του σχεδίου που έχει καταρτιστεί από την Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας και τη Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας του ΔΠΘ. Στην αξιολόγηση συμπεριλαμβάνο-νται δείκτες που αναδεικνύουν την ανταγωνιστικότητά του, ως προς την προτίμησή του από τους υποψήφιους φοιτητές και από τη συνολική εικόνα του στην αγορά εργασίας.

Η επιτυχής ολοκλήρωση του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (Β' Κύκλος) δίδει στους απόφοιτους πρόσβαση σε Διδακτορικές Σπουδές (Γ' Κύκλος), σύμφωνα με τον Κανονισμό Διδακτορικών Σπουδών του Τμήματος (sw.duth.gr - Διδακτορική Διατριβή).

Θερμές ευχές στον καθένα, την κάθε μία και στην ομάδα, για μια ευχάριστη και δημιουργική ακαδημαϊκή εμπειρία.

Η Διευθύντρια του ΠΜΣ
Θεανώ Καλλινικάκη
ΚαΘηγήτρια Κοινωνικής Εργασίας ΔΠΘ

Έδρα του Π.Μ.Σ.

Διεύθυνση

Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας ΔΠΘ
Π. Τσαλδάρη 1, Κομοτηνή 69 132
pms.socadm.duth.gr | sw.duth.gr

Γραμματεία Π.Μ.Σ.

Ανδριάνα Δελέγκου

Διεύθυνση

Π. Τσαλδάρη 1, Κομοτηνή 69 132

Τηλέφωνο

+30 2531039496

Διεύθυνση Σπουδών Π.Μ.Σ.

Θεανώ Καλλινικάκη, Καθηγήτρια ΔΠΘ

Διεύθυνση

Π. Τσαλδάρη 1, Κομοτηνή 69 132

Τηλέφωνο

+30 2531039402

Συντονιστική Επιτροπή Π.Μ.Σ.

Πρόεδρος
Θ. Καλλινικάκη, Καθηγήτρια

Αναπληρωτής Πρόεδρος
Π. Πολυζωίδης, Αναπληρωτής Καθηγητής

Μέλη
Β. Καραγκούνης, Αναπληρωτής Καθηγητής
Ε. Κατσαμά, Επίκουρη Καθηγήτρια
Χ. Μορφακίδης, Επίκουρος Καθηγητής